13e etappe Zürich - Wijnaldum - Reisverslag uit Winaldum, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu 13e etappe Zürich - Wijnaldum - Reisverslag uit Winaldum, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu

13e etappe Zürich - Wijnaldum

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Dineke

18 Mei 2015 | Nederland, Winaldum

Na het ontbijt afscheid genomen van Theo (die in het hotel werkt) en van de mensen uit Zeeland. Daar ging ik op weg naar Harlingen, benieuwd hoe het zou gaan met mijn blessure. Tot Harlingen heb ik droog weer met wind gehad. Van Harlingen tot Wijnaldum regen en wind. Vandaag maar 15 km gelopen, dat was ver genoeg voor mijn hieltjes. Het ging op zich redelijk. Om 16.00 uur was ik bij Pension Veldzigt. De eigenaar zei: "Ik heb geen plaats meer voor je, ik zit vol". Ik vroeg of ik mijn tentje in de tuin mocht zetten, dat vond hij goed.Even later zei hij: "Kom maar, de voorkamer wordt niet gebruikt daar kan je wel slapen". Hij ging een matras en een kussen halen, dus nu slaap ik in de voorkamer op een matras op de grond. Warm eten moet je hier zelf koken met eigen spullen, die heb ik dus niet! Geen winkels in de buurt. Ontbijt moet je ook zelf voor zorgen. Gelukkig heb ik nog een broodje, twee krentenbollen en een paar stukjes mars. Komt goed!! Ik hoop dat het morgen droog is. Tot morgen allemaal.

  • 18 Mei 2015 - 17:30

    Gonny:

    Wat maak je toch allemaal mee zeg. Wel aardig dat je op de grond mag slapen en krijg je dan wel een kopje thee of koffie?
    Dat is maar te hopen anders water en brood.
    Maar je bent wel wat gemaakt na je vorige reis van Santiago.
    Ik doe het je niet na hoor.
    Wij hebben twee dagen gelopen in en rond Volendam en lekker in een B&B geslapen
    Hopenlijk gaat het steeds beter met je hieltjes.\
    Hoe komt het heb je andere schoenen?
    veel loopplezier morgen .

  • 18 Mei 2015 - 17:43

    Sjaak:

    Zit je aan de wijn?

    Waar zit je nou!

    Zürich ligt in Zwitserland
    Zeeland?
    En Wijnaldum is een voetballer!

  • 18 Mei 2015 - 19:31

    Joke:

    Hè bah wat vervelend van je voet, had nou 3 km door gelopen had je héérlijk kunnen slapen en eten in liauckemastate, was ons plekkie voor Zurich.sterkte in het Friese land!

  • 18 Mei 2015 - 20:09

    Roger:

    Goed omte horen dat het wat draagbaar is met de voetjes. Bij sommige apothekers hebben ze vandie spe iale inlegzooltjes. In een grootstad natuurlijk!!!! Maar die komje daar niet tdgen. Een camino in nl zou naar het lijkt wel veeeeeel moeilijker zijn. Groetjes en hou je sterk roger

  • 18 Mei 2015 - 23:09

    Vera:

    Hoi dineke,
    klinkt als een hielspoor. Bij apotheek kun je van die inlegzooltjes kopen, helpen prima.
    sterkte met je voetjes en hopelijk blijft t een beetje droog.
    veel sterkte en uiteraard ook veel plezier toegewenst nog.
    A3aan en vera

  • 18 Mei 2015 - 23:48

    Reja:

    Nou, gelukkig was je vandaag weer " in de benen" Nu maar hopen dat ze je, zonder pijn, de rest van je tocht kunnen dragen. Maar wat moet je afzien! Niets te eten, nu je het juist zo nodig hebt.
    Ik hoop, dat je morgeochtend wel een kopje thee of koffie zult krijgen. Hou je taa!!i

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dineke

Een actieve persoon die af en toe graag een stukje gaat wandelen in 2012 naar Santiago de Compostela gewandeld vanaf Vise (Belgie). In 2015 heb ik een rondje Nederland ge wandeldvan ongeveer 1100 km. Nu in 2017 ga ik een begin maken aan de voetreis naar Rome.

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 22204

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 27 Augustus 2017

Rome

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Nederland

Landen bezocht: