15e etappe St. Jacobiparochie - Ferwerd - Reisverslag uit Ferwert, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu 15e etappe St. Jacobiparochie - Ferwerd - Reisverslag uit Ferwert, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu

15e etappe St. Jacobiparochie - Ferwerd

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Dineke

22 Mei 2015 | Nederland, Ferwert

Nog even het verslag van gisteren. Vanaf St-Jacobiparochie 4 km gelopen naar de Zeedijk.Op de Zeedijk 12 km gelopen (of er geen eind aan kwam). Alle kilometers op de dijk in gezelschap van schapen Wat een shoarma loopt er in Friesland rond.Daarna nog 6 km door de akkers gelopen naar Ferwerd. Daar heb ik overnacht in een veeeel te Luc B&B maar ja, je moet wat als er verder niets is. Jullie geloven het of niet, ik heb op deze dag nog geen 10 mensen tegengekomen. Ik vind het ongelooflijk hoe stil het is aan de kust van Friesland. Met mijn zooltjes ging het best goed, rustiger lopen en minder km per dag.nadat ik gedouched had, klopte ik aan bij de eigenaren van de B&B om te vragen waar ik wat kon gaan eten in Ferwerd, Het antwoord was: Nergens, alle eetgelegenheden zijn failliet. Toch heb ik wel een beetje honger, zei ik. De eigenaar vroeg wat wil je eten? Gewoon een simpele maaltijd antwoorde ik. Toen zei hij: Ik breng je wel naar het restaurant "IT Posthus" in Burdaard. Hij heeft mij afgezet en zei: Bel maar als je weer opgehaald wil worden. Toppie!! Ik heb daar heerlijk gegeten, palingsoep, zalm met alles erop en eraan en een heerlijke Irisch coffee na. Wat wil je nog meer ma een wandeldag.