27e etappe Rheeze-Camping Eelerberg - Reisverslag uit Lemel, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu 27e etappe Rheeze-Camping Eelerberg - Reisverslag uit Lemel, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu

27e etappe Rheeze-Camping Eelerberg

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Dineke

03 Juni 2015 | Nederland, Lemel

Tjonge, tjonge, wat heb ik vannacht slecht geslapen. Waarschijnlijk kwam dat door de harde wind. Je hoorde allerlei geluiden bijv. De touwen aan de vlaggenmast, mijn buitententje was constant aan het klapperen etc. Om 02.00 uur had ik nog niet geslapen en om 06.00 uur alweer wakker. Ook wel even leuk om te vertellen. 's Nachts moest ik er natuurlijk een paar keer naar het toiletgebouw. Je gelooft het of niet op de sprookjescamping staat de kindermuziek en de tv heel de nacht aan in het toiletgebouw. Wie zit daar nu op te wachten midden in de nacht. Enfin, mijn "nachtrust" was voorbij. Dus alles op m'n gemak ingepakt. Om 07.30 uur ben ik gaan wandelen, lekkere lange dag, als het met de voetjes goed gaat. Vandaag een prachtige route heel veel bos, langs weiden, over de Archemerberg en door natuurreservaten. Bij de Archemerberg kwam ik een herder met een kudde schapen tegen. Prachtig om te zien hoe de honden zo'n grote kudde bij elkaar houden. Op deze route niets tegengekomen om wat te kunnen drinken. Eindelijk na 25 km was er een café open, daar heerlijk koffie met appelgebak op. Even de voetjes uit de schoenen en even bij zitten komen. Ik dacht: ik ga nog 5 km verder. Volgens mijn kaart was daar een grote camping. Schoenen weer aan, rugtas om en gaan. Aangekomen bij de camping niemand bij de receptie. Er hing een briefje bel... we zijn op het terrein. Gebeld, geen gehoor. De camping opgelopen was ze aan het grasmaaien. Oké, ingecheckt en ik vroeg of er een winkeltje was. Antwoord: Nee. Kan ik vanavond hier iets eten? Antwoord: Nee. Toch zou ik graag wat willen drinken, zei ik. Ik kon 2 blikjes bier kopen uit de privé voorraad. Morgen is de eerste plaats op de route Hellendoorn (5 km), ik neem aan dat daar dan wel wat eten te scoren is. Deze camping ligt echt middenin de polder. Even naar een winkel lopen is er niet bij. Tot morgen, lieve groetjes

  • 03 Juni 2015 - 19:12

    Gonny:

    je bent een bikkel
    het lopen zou ik je wel nadoen maar de rest niet hoor.
    als je een winkeltje ziet morgen zou ik maar alvast hamsteren hihi.
    slaap lekker vannacht.

  • 03 Juni 2015 - 20:04

    Petra:

    Knap , toch 30kilometer op een dag wat je loopt! En dan geen warme maaltijd en wijntje!!We hopen dat het morgen wel lukt!! Groetjes ons

  • 03 Juni 2015 - 20:08

    Roger:

    Hi Dineke. Wat tijd geleden dat ik iets liet weten. Nu heb ik ook besloten om eind augustus weer op stap te gaan naar Compstela. Het rondje NL ziet er erg moeilijk wat betreft "eten" zoeken. Ik zal dan maarje veel sterkte toewensen. En nu extra gaan lijnen op een wandeling moet je niet doen. Goed dat de hieltjes het uithouden. Veel groetjes Annette Roger

  • 03 Juni 2015 - 20:11

    Vera:

    Hoi Dineke,
    Het lijkt wel of je af wil vallen, jeetje hoe hou t dat vol met zo weinig eten onderweg.

    Wensen je nog veel loopplezier, hopelijk houden de hieltjes het uit, ga je ook nog richting Limburg of buig je aan het einde van het Pieterpad af richting het westen?

    Gr. Vera en Aad

  • 03 Juni 2015 - 21:06

    Reja:

    Moet je vanavond zonder eten naar bed? Dat zal toch niet!! Ik hoop, dat je nog een noodvoorraad in je rugzak had en morgen maar meteen door naar HELLENDOORN en daar is vast een heerlijk ontbijt te krijgen. Ik zou het niet volhouden zonder eten. Als ik om 8 uur heb ontbeten heb ik om 10 uur al weer honger! Sterkte en ik hoop, dat je vannacht wel lekker slaapt.
    Liefs, Reja.

  • 03 Juni 2015 - 21:19

    Jan Stoof:

    Sultana's Dineke, veel sultana's (ook met kaas) bij je hebben, en Bifis. Dat spul weegt weinig en levert koolhydraten en zout. Op onze lange fietstochten hebben we ze met veel plezier als buffervoorraad gebruikt. En als je dan een tegen een biefstukje aanloopt, smakt dat des te beter!
    Groeten,
    Jan en Marga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dineke

Een actieve persoon die af en toe graag een stukje gaat wandelen in 2012 naar Santiago de Compostela gewandeld vanaf Vise (Belgie). In 2015 heb ik een rondje Nederland ge wandeldvan ongeveer 1100 km. Nu in 2017 ga ik een begin maken aan de voetreis naar Rome.

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 22202

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 27 Augustus 2017

Rome

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Nederland

Landen bezocht: