33e etappe Gennep - Wanssum - Reisverslag uit Wanssum, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu 33e etappe Gennep - Wanssum - Reisverslag uit Wanssum, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu

33e etappe Gennep - Wanssum

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Dineke

09 Juni 2015 | Nederland, Wanssum

Ja hoor, vanmorgen rond 04.00 begonnen de ezels te balken. Gelukkig niet zo lang daarna weer in slaap gevallen. Rond 07.00 uur toch maar weer begonnen met het ochtend ritueel. Daarna op stap gegaan richting de stad Gennep, heel gezellig stadje, op de markt allemaal terrassen, helaas toen ik daar aankwam was het 08.45 uur alles was natuurlijk nog gesloten. Even later zag ik een AH, daar wat inkopen gedaan. Verder gewandeld door bos en heidevelden naar Afferden daar zag ik bij een particuliere woning een uithangbord "Koffie met appelgebak of vlaai". Daar heerlijk kop koffie met vlaai genuttigd en gezellig zitten kletsen met die mevrouw, ze zat tegelijkertijd asperges schoon te maken. Na Afferden met het veer de Maas overgegaan. Via Vierlingsbeek naar Holthees waar ik op een camping heerlijke boerendorp heb gegeten. De eigenaren van die camping komen maandag op tv in het programma B&B. Verder door de bossen naar Wanssum. De camping ligt een kleine km ten zuiden van Wansum, dus ik dacht eerst wat eten in Wanssum en dan door naar de camping. Ik zag een groot uithangbord van HERTOG. Yes!!! Daar ga ik wat eten en drinken. Helaas nog niet open, ik las vanaf 19.00 uur. Oke, dan eerst maar naar de camping mijn tentje opzetten. Aangekomen bij de camping staat er 1 caravan(ik heb er nog niemand bij gezien) Er was trouwens helemaal niemand aanwezig. Ik heb gewoon mijn tentje opgezet, ik dacht, ik zie het wel of de campingbeheerder nog langs komt. Toen weer vol goede moed terug naar het café in het dorp. Stond ik voor de deur, Alle dagen open alleen op dinsdag niet(van vermoeidheid niet goed gelezen). Ik zag een Chinees Restaurant, ik daar heen staat er op de deur "Wegens omstandigheden zijn we gesloten van 8 t/m 10 juni. Grrrr!!!! Navraag gedaan bij mensen in het dorp, nee verder was er niets waar je kon eten. Terug naar de camping mijn krentenbollen maar opgegeten. Later zat ik voor mijn tentje toen kwam de campingbeheerder langs. Even een praatje over wandelen, ik vertelde hem over de problemen die ik ondervonden heb wat betreft eten onderweg en ook vandaag weer. Even later kwam hij terug met 3 gesmeerde boterhammen en 10 opgewarmde knakworstjes. Ik zei: "wat aardig van u". Waarop hij zei: "je kan toch niet slapen met een lege maag". Erg lief van deze man. Welterusten!!

  • 10 Juni 2015 - 19:19

    Reja:

    Tjjeeee, je maakt wat mee en vooral als het om eten gaat! Zie je een leuk restaurant, is het nog geen etenstijd en heb je honger, dan zijn alle restaurants gesloten. Maar het is weer goed gekomen.
    Vannacht zul je niet gewekt worden door luidruchtige beesten. Slaap lekkker, al is het nu nog wat vroeg! Ik ga zo nog een stukje lopen (hard lopen).
    Groetjesssssss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dineke

Een actieve persoon die af en toe graag een stukje gaat wandelen in 2012 naar Santiago de Compostela gewandeld vanaf Vise (Belgie). In 2015 heb ik een rondje Nederland ge wandeldvan ongeveer 1100 km. Nu in 2017 ga ik een begin maken aan de voetreis naar Rome.

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 22185

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 27 Augustus 2017

Rome

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Nederland

Landen bezocht: