16e etappe Ferwert -Wierum - Reisverslag uit Wierum, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu 16e etappe Ferwert -Wierum - Reisverslag uit Wierum, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu

16e etappe Ferwert -Wierum

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Dineke

22 Mei 2015 | Nederland, Wierum

Nu het verslag van vandaag. Wat heb ik genoten van het fantastische ontbijt wat ik vanmorgen heb gekregen. Om 9.30 uur op pad gegaan, deze dag qua wandelen hetzelfde als de dagen hiervoor, alleen in verhouding nog meer dijken een klein stukje door de akkers. Toen ik tussen de schapen liep onder langs de dijk, stopte er een fietser. Deze man kwam uit Purmerend en deed een rondje NL op de fiets. Verder heel de route niemand gezien. Ik kwam aan over de dijk naar Wierum en zag onderaan de dijk een uithangbord van Amstel. Ik zag me al zitten aan een heerlijk biertje, maar helaas!! Gesloten. Er waren wel mensen aan het werk in het café/restaurant ze waten nog niet heel de dag open omdat het nog geen seizoen is. Volgens mijn lijst zou hier een hotel en een B&B moeten zijn, vertelde ik. De man zei: hotel is er niet meer en bij de B&B waren ze niet thuis. De man die aan het werk was is aan het bellen gegaan voor mij. Hij heeft mij ook naar de B&B gebracht, weer zo'n aardige actie morgen moet ik wel eerst 3 km lopen voordat ik op de route ben, op de bewuste dijk met schapen!!! Tot morgen en voor de heenvlieters/Geervlieters allemaal een gezellige vrijdagavond in Heenvliet.

  • 23 Mei 2015 - 07:54

    Sjouk:

    Hoi Dineke , saai dat je niemand tegenkomt denk ik , of valt dat wel mee ? Er word niet zo druk gereageerd dit weekend ben ik bang voor . Bij ons hebben drie kindjes geslapen vannacht ....en vanmiddag maar s op het dorp gaan kijken . Gister achter de muziek aan met t grut en voor t eerst van mijn leven de officiële opening meegemaakt . Niet naar de kermis maar naar de snoepkraam en toen naar huis , beloofd dat we vandaag naar de kermis zullen gaan , natuurlijk !!!!? Gelukkig dat t wat helpt met je zooltjes , zou t nog overgaan tijdens t lopen ? Succes verder , liefs

  • 23 Mei 2015 - 10:08

    Petra:

    Hoi Dineke, wat een behulpzame mensen kom je tegen! Ook wel leuk om rondje NL te fietsen denk ik! Wel eenzaam lopen nu, maar dat zal straks wel over zijn op het Pieterpad denk ik! Groetjes van ons en tot horens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dineke

Een actieve persoon die af en toe graag een stukje gaat wandelen in 2012 naar Santiago de Compostela gewandeld vanaf Vise (Belgie). In 2015 heb ik een rondje Nederland ge wandeldvan ongeveer 1100 km. Nu in 2017 ga ik een begin maken aan de voetreis naar Rome.

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 22246

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 27 Augustus 2017

Rome

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Nederland

Landen bezocht: