24e etappe Schoonloo-Sleen - Reisverslag uit Sleen, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu 24e etappe Schoonloo-Sleen - Reisverslag uit Sleen, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu

24e etappe Schoonloo-Sleen

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Dineke

31 Mei 2015 | Nederland, Sleen

Over vandaag is niet zoveel te vertellen vanaf Schoonloo tot 3 à 4 km voor Sleen alleen maar door de prachtige Drentse bossen gewandeld. Heerlijk ontspannen!! Je komt werkelijk niets tegen op de route waar je even een kopje koffie kan drinken of zo. Allemaal niet erg, dat is nu eenmaal zo. Een bidon water is ook prima. Wel kwam ik vandaag een paar wandelaars tegen op het Pieterpad. Een man vroeg aan mij of ik ook wel eens wild ging kamperen. Waarop ik zei: "Nee, dat doe ik niet, stel je voor dat er midden in de nacht aan mijn tentje gerammeld wordt". De wandelaar zei: "Je kan heel goed wild kamperen in de Drentse bossen, je gaat tegen de schemering het bos in en je loopt 100 à 200 meter en je kijkt even om je heen wat voor dieren er lopen. Als dat goed is kan je gewoon je tent opzetten". Nou, dat gaat mij iets te ver als vrouw alleen, zei ik. Later dacht ik: De volgende keer als Hans misschien meegaat kunnen we het wel eens proberen om in het wild te kamperen. Het is natuurlijk toch wel spannend. Het weer in Drente vandaag: Vanmorgen een uurtje motregen gehad, verder heb ik heel de dag droog gelopen, wel veel bewolking en koud.na 7 uur wandelen kwam ik aan in Sleen, wat was blij daar zag ik een bar/restaurant die open was. Wauw!! Gelijk gaan zitten op het verwarmde terras en een biertje besteld. Ik zat net goed en wel en het begon te regenen. Even dacht ik wat ga ik doen camping zoeken of een B&B. Het is het laatste geworden. Ik kon pas om 18.30 uur terecht bij de B&B. Dus om de tijd door te komen biertje, wijntje, wijntje en heerlijk gegeten in "de Deel". Na het eten mijn rugtas opgepakt en op zoek naar de B&B. Nu heb ik een giga kamer met 5 bedden. Elke dag is het weer een verrassing waar ik de nacht doorbrengt. Zo blij met deze slaapplek, de wind giert om de dakkapel. Tot morgen!!

  • 31 Mei 2015 - 23:08

    Reja:

    Eigenlijk niets te vertellen en dan toch een lang verhaal.
    Maar weer een lekker warm bedje, dat is toch veel waard. En in je uppie wild kamperen zou ik ook alleen maar op je eigen geitenweitje doen..!!
    Vandaag was de laatste dag van de beeldentuin. Vanaf 5 uur tot half 7 veel kunst de tuin uit geholpen in de stromende regen. Niet leuk, maar alle andere dagen hadden we goed weer voor de beeldentuin. Morgen nog de laatste kunstenaars weg helpen en dan val ik in een gat... Maar niet heus. De agenda staat voor de komende 2 weken al weer vol met andere zaken. Ik heb best een saai leven...ha, ha, ha! Net als jij. Suk6 weer voor morgen en mooi wandelweer toegewenst!

  • 01 Juni 2015 - 05:49

    Leni Vermeulen:

    Nou inderdaad het is even geleden dat je iets van ons hebt gehoord , maar we lezen jouw verslagen trouw iedere dag . Dat wild kamperen moet je inderdaad maar niet gaan doen lijkt me niet zo handig als vrouw alleen . Al ben jij niet bang uitgevallen !!! hopelijk morgen weer een droge dag om te wandelen , hopen dat jij niet het weer krijgt dat wij vandaag hebben gehad triest al die wind en regen .veel wandel plezier voor morgen toegewenst . Liefs leni .

  • 01 Juni 2015 - 11:47

    Gonny:

    Niet zoveel te vertellen? Bijna een half a4tje!
    Ik zou ook niet wild gaan kamperen, vreemd dat hij dat vroeg aan je zomaar uit het niets?
    Lekker slapen en morgen weer fijn lopen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dineke

Een actieve persoon die af en toe graag een stukje gaat wandelen in 2012 naar Santiago de Compostela gewandeld vanaf Vise (Belgie). In 2015 heb ik een rondje Nederland ge wandeldvan ongeveer 1100 km. Nu in 2017 ga ik een begin maken aan de voetreis naar Rome.

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 22267

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 27 Augustus 2017

Rome

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Nederland

Landen bezocht: