14e etappe Wijnaldum - Sint Jacobiparochie - Reisverslag uit Winaldum, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu 14e etappe Wijnaldum - Sint Jacobiparochie - Reisverslag uit Winaldum, Nederland van Dineke Hennik - WaarBenJij.nu

14e etappe Wijnaldum - Sint Jacobiparochie

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Dineke

20 Mei 2015 | Nederland, Winaldum

Na de beslommeringen van gisteren ben ik vandaag om 09.00 uur vertrokken bij Tjaco (eerst natuurlijk samen ontbeten). Vandaag langs/op de dijk gelopen aan de Waddenzee. En ook vele km door het wijdse land van Fryslân, langs lange paden. Wat een ruimte hier in Fryslân, hier ook weinig koeien op de weilanden. Dijken vol met schapen en in de weilanden af en toe van die mooie Friese paarden. Langs de dijk heb ik nog een schaap gered, die op haar rug lag te spartelen en niet meer overeind kon. Ach! Ook lag er een dood lammetje. Ik liep naar het dorp Sint-Jacobiparochie, er kwam een man naast mij fietsen (duidelijk een opa met kleindochter). We raakte aan de praat, op een gegeven moment vroeg hij waar ik heen ging. Ik zei: "Naar Sint-Jacobiparochie". Oh, zei hij, wij hebben daar een B&B, waarop ik zei: "Dan kom ik vannacht bij jullie slapen". Zo gezegd, zo gedaan. Zo net even heerlijk gegeten in "De oude postduif". Gezellige avond iedereen en tot morgen. Gr Dineke

  • 20 Mei 2015 - 18:30

    Cees Burger:

    Hallo Dineke,
    Fijn dat het weer een beetje gaat. Gelukkig heb je niet zo heel ver gelopen en ga je goed slapen in een B&B.
    Zo'n tentje is toch wel behoorlijk afzien en het lukte mij ook niet op de weg naar Compostella!
    Veel succes met het vervolg en laat morgen nog even weten hoe het met je hielspoor is.

  • 20 Mei 2015 - 18:41

    Eline :

    Klinkt allemaal weer een stuk beter! Gelukkig komt je zoveel aardige mensen tegen!

  • 20 Mei 2015 - 18:44

    Joke:

    Hè gelukkig weer goed nieuws, mooi hè Friesland . Goed idee slapen in een b&b.als je door Ee komt,daar is ook een leuke, unia zathe ,mooie oude boerderij midden in het dorp. Veel wandelplezier morgen op de oude/ nieuwe Bildtdijk.

  • 20 Mei 2015 - 19:43

    Reja:

    Gelukkig weer een positief verhaal. Geen last meer van de hielen? Dat zal wel niet, want je schrijft er niets over. En slapen in een lekker bedje bij aardig mensen! Zo had je je het vast ook voorgesteld. Suk6 morgen en doe nog maar een beetje rustig aan. Groeten, Reja. Oja, de biertent staat al overeind in Heenvliet. Het optuigen van het dorp vordert gestaag. De kermis begint ook al vorm te krijgen....

  • 20 Mei 2015 - 21:41

    Sjaak:

    Ben een beetje jaloers op dat schaap!

    Ik ben niet zo heel veel in Friesland geweest maar als ik er was stonk het naar de koeje stront!

    In het kader van je hielspoor probleem lijkt het met toch het beste nog een wiekendje rust te nemen.

    Waar en wanneer pikken we je op?

  • 21 Mei 2015 - 21:12

    Dirk En Atie:

    Hallo Dieneke.
    Wij volgen jou op voettocht en hebben daar die respect voor.
    Als we morgen poffertjes gaan eten met de bejaarden zullen we aan je denken, en uiteraard proosten we morgen op je bij de Hoecksack.
    Groetjes van ons veel sterkte en mooi weer.

    Atie & Dirk

  • 22 Mei 2015 - 09:20

    Petra:

    Hoi Dineke Hoe is het met de hielspoor? Gisteren wel je verslag gemist hoor! Geen verbinding? Je treft het wel met slaapadresjes hè . Leuk hoor een praatje onderweg. Groetjes van ons en succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dineke

Een actieve persoon die af en toe graag een stukje gaat wandelen in 2012 naar Santiago de Compostela gewandeld vanaf Vise (Belgie). In 2015 heb ik een rondje Nederland ge wandeldvan ongeveer 1100 km. Nu in 2017 ga ik een begin maken aan de voetreis naar Rome.

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 22267

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 27 Augustus 2017

Rome

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

21 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Nederland

Landen bezocht: